torsdag 5 november 2009

Min underbara 'Kätan'...

Har bara varit ute ett par gånger idag.
I morse när jag hämtade posten och matade djuren och nyss när jag gjorde kvällsrundan. (lillebror lovade att ta en runda senare ikväll för att se att det finns mat överallt, det blev ju en tidig kvällsrunda för min del)

När jag var ute nu släppte jag ut fåren på gärdet medans jag hämtade vatten och lade hö i höhäcken.
Att inbilla sig att de snällt skulle stå på ett och samma ställe och beta var en önskedröm. Som tur var hade jag Kätan med mig. Tänkte att, jaha, nu får jag skicka henne femtielva gånger. Hon samlar ju sällan alla djuren. Eller sällan & sällan. Hon plockar aldrig med sig alla djuren om de står utspridda.

Jag stod och tittade på dem en stund för att bedöma vilket håll som var det bästa att skicka. Egentligen såg jag att det bästa var att skicka till vänster men det är hennes svaga sida.

Äh, tar hon inte alla får hon springa ut en gång till och skär hon så får hon göra det idag. Jag har feberont mår skit så jag bryr mig inte. Fåren ska in vare sig hon skär eller inte.

Jag skickar henne, 'vänster BORT'. Hon går ut vänster, håller ut bra, börjar skära, saktar av, tittar på fåren och nu kom chocken!

Hon ökar och viddar bågen ÅT VÄNSTER!!! och plockar ihop ALLA fåren!
Min gullehund har precis gjort sitt bästa hämt någonsin.

Inga kommentarer: