måndag 28 mars 2011

Trött på magsjuka...

Redan i torsdags började jag må illa. Det hände inget mer i kroppen än illamåendet förrän i lördags.
Då brakade helvetet löst.

På förmiddagen var Kalle här och slaktade ett bagglamm. Normalt sett är jag aldrig kläkmagad när vi slaktar men helt plötsligt så stod jag och svalde för brinnande livet medans lammet slaktades. Mådde illa och ville bara kräkas.

När vi var klara gick jag in och lade mig på soffan men konstaterade snabbt att det var dags att hämta en hink att ha för säkerhets skull.
Jag låg hela eftermiddagen och önskade att jag skulle få ur mig nåt. Kommer det bara upp så brukar illamåendet släppa ganska snart.
Det hände inte ett jota förrän sent på kvällen och jösses vad det satte igång.

Blev liggande hela söndagen så något jobba av blev det inte.

Vaknade nu på morgonen, kände inget illamående... Sen reste jag mig upp till sittande.
Här är det inte klart än. Nu har magsjukan spritt sig akterut så här är det rent tivoli idag.

Hoppas att det lugnar sig till i morgon för då är det dags att åka ner till Sahlgrenska igen. Denna gången för en lååång undersökning.

Funderar på om jag ska maila ner till dem och boka en säng i förväg.

2 kommentarer:

Josefin sa...

Usch och fy Krya på dig !

Unknown sa...

Usch krya på dej, illamående är bland det värsta som finns :(