torsdag 24 maj 2012

Trevligt avbrott i vardagen

Igår ringde systeryster och frågade om jag ville följa med henne till Munkedal. Hon skulle på träningsutställning med Iggy.

Hade inget för mig och mådde rätt så okej så visst, jag hängde på.

Väl på plats träffar vi Irene. En av de goaste manniskor jag känner. Hon har kenneln Pappinovas och föder upp Papillon. Med sig hade hon Nattiz. En sån söt liten sak till hund. Jag föll direkt.

Hur det gick till är jag fortfarande lite osäker på men helt plötsligt hade systeryster och Irre fått mig att ställa mig i kön med Kate för att anmäla oss till utställningen.

Snacka om att jag kände mig bortkommen. Detta var helt nytt för mig. Blev anvisad till vilken ring vi skulle vara i och där parkerade jag mig med Kätan. Sin vana trogen så la hon sig på rygg och skulle gosa. Bäst att passa på nu när matte äntligen satt sig på marken.
Systeryster och Iggy (Bohusklippans Iggy Pop) var inne i sin ring och visade upp sig. Iggy skötte sig mycket bra. Han är ju bara 5 månader och då är man full i bus men han var så duktig så.
Han hade god kontakt med sin matte, den lille skrutten.
Mosters troll.
Irre och Nattiz. De är vana ringrävar.;-)
Här är vi på språng inne i ringen. Jag hade sån tur som fick en väldigt trevlig människas hjälp. Hon talade om för mig hur och vad jag skulle göra och det var tur det för jag hade inte en susning.
Hon kommer direkt efter mig med sin vackra Bearded Collie.
Tänk vilken tur att det finns hjälpsamma människor. Blev väldigt glad och tacksam.
Ibland blev det lite skutt också.
Både jag och Kätan är ju helt ovana vid såna här tillställningar. Först och främst bara det här med att springa med henne vid min sida, I KOPPEL. Vete sjutton om inte det var första gången. När hon ska springa brukar hon ju vara lös.
Nästa grej var det här med att stå uppställd. Öhh, ok.... Kate var till en början lite misstänksam mot detta. Enda gången matte säger till henne att stå är i duschen, varför skulle hon stå nu?? Nä, det var lite konstigt, tyckte hon men 'okej då, jag står väl då.'
Irre's söta Nattiz.
Söt som socker.
Underbara Irre och Nattiz.
Denna tiken och Kate kom på delad 5: plats. Jo, det är en renrasig hund. Det finns bara ett tiotal av denna rasen i Sverige men jag har naturligtvis redan förträngt rasens namn. Det var nåt som liknar 'Aioli'.
Vad fick kate för omdöme då?
Jo, detta:
Lagom stor hund. Vacker päls. Har ögon för matte. Vill vara till lags. Snälla ögon. Rör sig med glädje. Fin ögonkontakt med förare. Trevligt visad.

Hon skötte sig så fint, min sessa. Min goa duktiga Kate.

Inga kommentarer: