onsdag 26 september 2012

Vaccination av ett gäng galningar

Var och vaccinerade ALLA hundarna idag. Jösses vilken cirkus! De två vuxna hundarna smet förbi mig ur bilen och valparna visste helt plötsligt inte hur man går i koppel. Fick med hjälp tag på de två stora som plötsligt utvecklat en viss dövhet när det handlade om inkallning. Jag har nog de enda hundarna som kastar sig av glädje mot veterinärens dörrar. De två stora flög närmast in genom den öppna dörren medans valparna cirkulerad åt varsitt håll runt människoben. Vips så satt benen fast, invirade i två koppel som i varsinn ände hade en hysterisk valp.:O

Svetten lackade om mig, lyckades trassla ut benen, fick med mig småfisarna in, tappade taget om de stora & var inom loppet av 3 minuter nära att börja grina. *suck*

Mina hundar som är välkända hos veterinären av alla de anställda blev snabb...t infångade. "Nämen, är goingarna här!" Kan ju erkänna att jag hade ett helt annat namn om dem på tungan än goingarna.

In på ett rum släppte alla odjur och sjönk ner på en stol. Veterinären kom in och möttes av fyra sjövilda men lyckliga hundar. *GODISTANTEN!!*

Lite förvånad undrar hon om jag verkligen tagit mig dit själv med alla hundarna. Nej, det hade jag inte men jag hade fått skicka hem min kära mor direkt efter att hon släppt av mig och odjuren för naturligtvis hade jag glömt Alla vaccinationsintyg mm.*suck igen*

Vi började med valparna under tiden medans vi väntade på mams. Ojojoj... Funderar allvarligt på att skaffa vandrande pinnar!

Innan vi var klara med valp nummer två klev mams in. Hon visste inte vilket rum vi var i så hon hade frågat om i vilket rum Al Qaida höll till. "Åh, menar du Border collie-goingarna?:D De är i rum 2."

Tack & lov för min Kate. Hon kunde iaf sköta sig. Hon satt där och såg nästan ut att skämmas över ungdomarna. Al Qaida, ledaren Tim med sina trogna följeslagare Argh & Alfh, fick nästan även veterinären att börja svettas.

Till slut var allt äntligen klart.

Det är fanimej lättare att vaccinera en hel flock med grisar mot rödsjuka än vad det var att vaccinera dessa monster idag!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Article writing is also a fun, if you be familiar with then
you can write otherwise it is complicated to write.


Feel free to visit my homepage: my.booqu.com
Also see my page - "Vietnamese online store"

Anonym sa...

This excellent website definitely has all of the information and facts I wanted about
this subject and didn't know who to ask.

my website ... delve