söndag 9 augusti 2009

Kursdag i Forshälla 9/8

Dagens träning handlade för min och Kates del mest om hämt. Hon är väldigt snäv och går inte gärna ut i en vid båge.

Detta skulle börja åtgärdas idag.

Började med ett par kortare hämt för att få lite grepp om vart jag bäst kunde placera mig för att kunna trycka ut henne.

Hon är lite knepig att jobba med just nu. Hon har lite hormonproblem. Hon är i övergången från att vara väldigt mottaglig till att ryta åt hanarna att dra dit pepparn växer.

Tydligen påverkas hörseln av löpet.
När hon äntligen började lyssna och slutade att hugga mot fåren (vilket vi trodde att hon näst intill slutat med) så började det släppa.

Efter att jag höll mig relativt nära fåren och tryckte ut henne började jag öka avståndet mella mig, fåren och Kate.
Nu släppte det. Hon började ta ut bågen mycket bättre.
Fållan var även bra att nyttja. Hunden fick springa runt den i början på utgången.
Även fösningen och drivningen funkade okej.

Inga kommentarer: