onsdag 14 oktober 2009

Går runt och nynnar...

Går här ute på gården och lullar med Kate och fåren.

Mestadels sitter jag vid lagårdsväggen och läser medans fåren betar på ängen och Kate snarkar brevid mig.

När vi släpar oss från värmen vid lagårdsväggen för att valla lite kommer jag på mig själv med att inte ge 'Kätan' några kommandon.

Hela tiden som jag läser, bär hö, vallar mm, nynnar jag på tre låtar. De har verkligen fastnat i skallen på mig. Som tur är så är det låtar som jag blir glad av.

Kate´s träning går framåt. Nu på lördag är det dags för KM. Då ska vi vara med på tävling för första gången. Nästa lördag är det VP dags.

Ska nog fortsätta som jag gjort nu några dagar och bara mysa ute med hund och får. Köra ett kort kort pass med träning för att sen gotta oss i värmen vid lagårdsväggen igen. Det verkar funka bättre än när vi bara går till får för att träna. Nu vet ju inte hunden när det är dags att arbeta utan hon får ligga och slappa med fåren i närheten.

3 kommentarer:

bonnmoran sa...

Jag gav maken förslaget att vi skulle byta, ta hem tackorna o sätta gammbaggarna hos dig. (Vi har hämtar hem dem idag.) Bara kollade vad han skulle svara. Men det ville han inte! Du ska ju öva på o valla, o hos dig är det små barn.
Så de hamnade med ungbaggarna, som vi tänkt från början.
Förstår inte, det hade väl varit nåt för Kate.....
Gissar att de väger 100 - 150 kg vid det här laget. Hade det inte varit en utmaning?
Nej, det tycker inte jag heller, allvarligt talat. De är gamla o börjar bli lömska nu.
Vänd aldrig rumpan till en gammbagge!
Han tar det som en inbjudan att ge dig en flygtur!
Så gå du där vid lagårdsväggen o mys o valla. Det är betydligt lugnare.....

Jenny sa...

Låter som bästa tänkbara "medicin" för dej och världens skönaste träningspass för Katie-bus!
Vilken möjlighet att bara få ha det så gott med sina älskade djur!
(även om det är "låne-djur"...)

Ha en go kväll och missa inte "söt-traktorn" inne på min blogg ikväll.....(:

Kramis.

Ett skrivande lantliv sa...

Låter som en bra strategi tycker jag, att lära hunden slappna av bland djuren. Mysigt verkar ni ha också :-)
Det gick åt skogen för oss i Malung, så vi ska ta nya tag på Tjörn. Dock har jag inte hunnit tränat så mycket som jag velat, jobb och barn har tagit upp den mesta tiden i höstmörkret. Men till helgen bär det av till Malung på kullträff och med huvudtema vallning, så det får bli genrepet inför VP nästkommande helg.

Lycka till med träningen så syns vi på Tjörn!

Kram