måndag 7 juni 2010

Embla 12 år...

Idag fyller min lilla ettertagg 12 år.
Hon fyller sin funktion som gårdspolis väl.;-)

Tycker inte det var så längesedan vi hämtade det lilla knytet på åtta veckor. Det var ju faktiskt meningen att jag skulle ha en Heeler men nu blev det en Jack Russell istället. Så ledsen för det är jag inte.
Har haft otroligt kul med detta lilla spöket.
Hon är moder jord i liten förpackning.
Hon har fött upp tre valpkullar och två kattkullar. Hon har även försökt få kycklingar, som hon kidnappat, att dia. En smula frustrerad blir hon när de inte fattar hur de ska göra.=)
Hade hon fått chansen hade hon förmodligen försökt föda upp en elefantunge också.
De andra hundarnahar fått jobba idag med.

Jag, mitt ärkenöt, släppte fåren på lösen en stund. Jag var ju ändå ute 'så jag kunde hålla koll på dem'.
Jo, tjena!!
När man står inne i en tät, tre meter hög syréngrotta och planterar växter ser man inte ett skit!!

Dessutom glömde jag bort dem. Helt plötsligt kommer min käre far hem från jobbet. På väg in från landsvägen får han syn på fåren.
Han upptäckte att jag var ute.
'Är du medveten om att fåren snart är inne hos grannen??'

Jäklar vad bråttom jag fick. Grannen är en sån däringa 'trädgårdsamatör' och även om hon är förtjust i fåren så vet jag att den förtjusningen lätt skulle gå över i avsky om fåren trippade runt i hennes trädgård.
Snabbt som attan iväg med både Bamse och Kate. En hund åt vart håll för att minska risken för en invaderad trädgård.
Det gick väl och tog inte lång tid för hundarna att flytta in fåren i hagen igen.

1 kommentar:

bonnmoran sa...

Ja visst är hon pigg, den lilla basen på bygget! Hoppas ni får flera goa år till!