fredag 18 juni 2010

Solen skiner...

...nästan hela tiden. Det har regnat och åskat lite här i dag på eftermiddan.
Djuren går och gottar sig i skogshagen förutom natten till idag.

Min kära mor jobbar på bageri och ska upp tidigt som fasen. (jag saknar inte min tid på bageriet)
Eftersom fåren för en del väsen sent på kvällen så fick hon ingen nattro. Jag tog då ner fåren till gården igår kväll. De har varit här hela dagen idag men i morgon vallas de upp igen.

De har det så gott där uppe.

Förutom en massa gräs så finns det en hel del sly att äta.
'

Dumdum' ligger och håller koll på djuren.

De skulle ju kunna smita och då får man jobba.=)Kate drev ner dem igen när de upptäckte att jag, dumt nog, missat att stänga grinden.Fåren på plats. Då kan man ta det lugnt igen.=)De har som sagt lite att äta.;-)Lammen är väldigt roade av att putta runt saltstenen.Gulliver är på väg upp till saltstenen igen.'Det gör väl inget om jag bara puttar lite på den?'

1 kommentar:

Michaela sa...

Vilka härliga ulltottar du har :) Tack för dina kommentarer, de är roliga och utvecklande att läsa. Pana ska nu få vila ett tag för det var tufft för henne med fyra dagar och det var tydligt att hon är så ung men jag tyckte hon hanterade det jättefint och jag försökte anpassa träningen för hennes ålder. Sista dagen lossnade verkligen läggandet och det var så befriande och jag fick nästan en liten tår i ögonvrån för man blir så glad över det lilla. Min fina bruna prinsessa. Jag ska bara redigera filmen.. Jag har en badfilm över Panas första simtur oxå :P Herregud vad töntig man är ha ha ha..