måndag 28 februari 2011

K9 Competition

Nu när jag fått hem mina sponsorprodukter var jag naturligtvis tvungen att hiva ner hundarna i duschen.

Bamse var som vanligt måttligt road av att bli duschad. Med tanke på att han är en stor lortgris så tycker jag att han, efter drygt 12 år, borde förlikat sig med att bli duschad. Egentligen tror jag att han njuter lite men surgubbe som han är så kan han ju inte visa detta.
 Efter Bamse var det 'Kätans' tur. Hon är lättare att få in i duschen. Henne behöver man inte beordra in utan bara tala om vart hon ska. Det skulle aldrig falla dem in att gå in frivilligt.

 Resultatet efter K9 Competitions produkter lät inte vänta på sig.
Redan innan hundarna hunnit torka färdigt såg jag att pälsen glänste mycket mer.
Den var även mycket lättare att borsta ut.
Bamse är, om möjligt, mer ömhårad än jag och när jag satte igång med borsten morrade han lite i början men han kom av sig. Det gjorde inte ont alls. Borsten nästan 'rann' genom pälsen.

Igår tänkte jag låta schampo och balsam bekänna färg.

Här skulle det schamponeras för fullt i mitt eget hår. De som känner mig vet att mitt hår ser ut som en trasslig risbuske vare sig det är nytvättat eller inte. Inte blir det bättre av att mina mediciner gör håret sämre heller.

Efter duschen när håret torkat fick jag en smärre chock när jag fick se mitt hår i spegeln.
Det var glansigt och såg inte alls ut som en död risig buske.?.

Idag när jag klev ur sängen gick jag till spegeln och drog fingrarna genom håret. Lika blankt fortfarande och inga tovor.
Här kommer det användas K9 till hundarna OCH mig hädanefter.
Denna sprayen var också en överraskning.
Den sprayade jag på hundarna en stund innan vi skulle ut till fåren. Det är ju fruset i marken än så det blir inte så mycket smuts som fastnar på hundarna men inne i fårstallet blir det alltid lite skit som kommer med.

När vi var färdiga och kom tillbaka till huset sopade jag av hundarna med handen och det lilla som hundarna fått i pälsen bara 'rann' av. Hundarna var lika rena när de kom in som de var när de gick ut.


Ett annat plus med produkterna;
De luktar jättegott. Inte för starkt utan alldeles lagom. Hundarna luktade inte ens 'blöt hund' när de kom från duschen. ;-)

Vill du handla deras produkter?
Gå in på Häromi för bästa priserna.
De är värda varenda krona.

Som uppfödare får du specialpris.
Kontakta då K9 Competition.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Nu blev jag nyfiken sponsor produkter till hund från Noni eller? :)

bc owner sa...

Nej, det är inte från Noni.

Om du klickar på loggan längst upp i inlägget eller på loggan i högerspalten så kommer du till K9 Competition som är vår sponsor.

För att få billigast pris på deras kanonprodukter så hittar du det på Häromi. Deras logga hittar du i högerspalten. Klicka på den så kommer du till deras butik.

Mvh Jenny

Unknown sa...

Ok du är sponsrad genom hundarna ?
Kul att få testa nya produkter.
Har precis köpt nytt hund schampoo så vi vr kolla in det när det är slut. Lär gå åt fort med tanke på att det snart är snöfritt ute och massa lera och skit kommer fram :S

bc owner sa...

Ja, det är genom hundarna.=)

Rekommenderar det varmt. Igår fönade jag hundarna efter en tvätt. Jösses amalia, vilken päls!
Luftig och högglansig.

Min mamma fick se tiken idag och blev alldeles paff. Hon trodde knappt att en hund kunde bli så blank i pälsen. Eller rättare sagt, att en av mina hundar som alltid skitar ner sig.;-)
Hanen är inte lika högblank men hans har en annan päls än tiken. Hennes är lite blankare redan från början och hennes strån är inte lika tunna som hans.