onsdag 26 januari 2011

BloggUtmaning...

Hoppade på denna utmaningen inne på
Himmel & Hav.
Häng på du också.

1 – Hur länge har du bloggat?

Tror det är ca 3 år eller nåt.

2 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Mellan 5 och 10 stycken.
3 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

Ca 30 / 70 kanske.

4 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Det tror jag. Hoppas jag. ;-)

5 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag håller nog den gränsen som jag känner mig bekväm med. Öppen men ändå inte för mycket. Jag skriver inte om sånt som känns För privat.

6 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Inte ett dugg. Det är kul att folk läser bloggen men jag bloggar mest för min egen skull. Jag brukar alltid säga att 'Det som inte står i min hjärna (kalendern) finns inte'. Bloggen hjälper mig att komma ihåg om jag gjort nåt speciellt någon dag. Det är lätt att gå tillbaka och kolla.

7 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Ja, riktigt roligt faktiskt.

8 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Skadligt? Nä, det kan jag inte tro att det är. Då får man allt skriva några riktiga tokigheter och leva sitt liv genom bloggen. Tror inte att det är så många som gör det.

9 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Ser inga direkta nackdelar med att blogga. Trivs man inte med att blogga eller hittar en massa negativt så är det bara att gå ifrån datorn och sluta med bloggandet.

10 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Ja, det tror jag säkert att jag gör.
Jag är en periodare när det kommer till bloggandet. Ibland bloggar jag bara, nästa period är jag ute på Facebook och nästa är jag ute på olika forum.

1 kommentar:

Lady Gaggig sa...

Sunt tänkande runt detta med bloggandet tycker jag att Du har!!!

Och det är ju så det ska va!

Kram, Jenny