torsdag 20 januari 2011

Fyndat på IKEA

Vi bestämde oss för att ta en sväng ner till IKEA idag eftersom Mams hade en ledig eftermiddag.

Jag skulle handla nytt porslin.
Efter många år med mitt gamla porslin var det dags för nytt. Har tröttnat rejält på det jag haft nu.

Innan jul när jag & lillebror var på IKEA hade jag sett en porslinsserie som jag ville ha.
Den går i den stil som jag gillar. Det perfekta var att den, förutom att den såldes styckvis, även såldes som set.
Jag köpte två 18-pack så nu har jag tolv av varje del av ARV - tallrikar.
Hittade även en snygg bricka som jag ville ha.
Det slutade med att jag köpte två stycken då de var nedsatta rejält i pris.
Från 99kr till 19kr/st.
ME LIKE!!!
Det var dags att införskaffa en ny huvudkudde och jag har hört mycket gott om denna (Gosa Hassel) så ikväll ska den invigas.
Även hundarna fick sitt. Handlar alltid nåt gosedjur till dem när vi är på IKEA.
Det är egentligen bara Bamse som är road av dem men de får ändå var sitt var gång.
Denna gången blev det råttor som följde med hem. Gamle 'Dumdum' blev alldeles till sig när han såg mig hala upp dem ur påsen. Jag håller alltid fram alla på en gång så han får välja en. Denna gången sniffade han länge och väl på dem innan han snabbt ryckte åt sig en.
Han såg Kätan som kom in i köket och tänkte väl att det var säkrast att hugga en innan matte gav en till henne innan han valt först.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag läste i något forum att du hade vart med om en hypofystumör med vissa komplikationer som följd.

Jag har vart med om exakt samma sak sedan 4 År tillbaka.
Jag tänkte om vi skulle kunna bli brev (mail) vänner om du har tid och lust?

Mitt namn är Petter Kvarnbergs och jag är 25 År gammal.
Min e-post är p_kvarnbergs@hotmail.com .
Hör gärna av dig // mvh Petter

bc owner sa...

Jag hör av mig via mail.

Mvh Jenny

Anonym sa...

IKEA ja dit hade jag behövt ta en tur också upptäckte jag i dag när jag sorterade de smås leksaker.
Det får inte plats längre i backarna, ändå har jag slängt sånt som är trasigt och plockat undan sånt dom inte leker med längre.
Suck får bli när man blir rik ha ha är ju mer man skulle behövt där nere.

Hur som helst så får du gärna kopiera inlägget med hästarna jag precis lagt ut. Bara bra att det sprids ut. :)

Fru Gårman sa...

Du har god smak! Här hemma är det kalven som lägger beslag på alla mjukisdjur. Han gör ett hål i ett ben eller annat passande ställe och så tömmer han dem på innehåll. Jag har aldrig fattat hur han gör för att få ut allt ludd med sin stora käft, då hålet ofta inte är större än en centimeter eller så...
Vita faran är den som lägger beslag på alla tuggben i stället. Inte konstigt att hon rullar fram...