måndag 24 oktober 2011

Jag tar tillbaka en del av förra inlägget!!

"Att få reda på att man, bokstavligt talat, har hål i huvudet igen gör inte så mycket längre. Inte heller att man måste höja en dos som man vet kommer göra förbaskat ont i början. Inte ens en ny medicin pga att ytterligare en sak inte funkar i kroppen.
Inte när man får andra nyheter som glädjer så mycket som att slippa en dag med fruktansvärt illamående och kräkningar."

Jag vill ha tillbaka det extra illamåendet om jag kan slippa hur det är nu!

Mår illa konstant nu istället. Det spränger i kroppen.
Vid minsta ansträngning, såsom tex. att föra ett samtal eller gapskratta, börjar det trycka i huvudet och läckaget är ett faktum.
Är helt utmattad. Bara att gå ut till brevlådan och in igen känns som att ha sprungit ett maratonlopp. Vill bara sova men det kan jag naturligtvis inte. Även att sitta här framför datan är en pärs men jag är så förbannat trött på att ligga och knappt orka ta mig ur sängen.

Ska be brodern plocka fram spinnrocken åt mig, sen är det bara att skaffa ull. Nu jäklar ska jag spinna. Det kan väl inte vara så jobbigt om jag sitter på sängkanten.;-) Då behöver jag ju bara luta mig bakåt så ligger jag igen.;-)

5 kommentarer:

Veronica sa...

Oj oj jösses ja du är en kämpe utan dess like det är ett som är säkert.
Hoppas du frisknar på dig snart vännen.
Bamse kramar :)

Josefin sa...

Usch då, KRAM på dig !

Michaela sa...

Krya på dig. Hoppas kroppen rättar till sig så fort som möjligt. Ett tips istället för att spinna är att börja virka eller sticka. Jag började i slutet av min graviditet när jag knappt kunde röra mig och det är såå kul. Jag virkar och stickar som en galning fortfarande :)

. sa...

Massa kramar till Dej....blir så ledsen för Din skull och hittar inga ord...

bonnmoran sa...

Kram!!!