tisdag 9 november 2010

För vissa blev det en lååång väntan idag

Idag skulle jag in till ett möte i stan. Klockan elva var det bestämt att jag skulle träffa personerna.
Eftersom det snöade bestämde vi oss för att åka hemifrån vid halv elva. Normalt tar det ca 7 minuter in till stan men vi ville ta det säkra före det osäkra.

Det tog ca 40 minuter att komma in till mötet.

Mötet var snart avklarat så det bar snabbt av hemåt igen efter en kvick mellanlandning på Ica Kvantum. Eller ja, snabbt & snabbt.
Det gick inte så fort hemåt. Köerna var långa och stod näst intill helt still.
Efter ett bra tag kom vi närmare hemmet. När vi var ca 1 km hemifrån stannade köerna helt. Jag hade druckit en del te och nu började min blåsa anse att det strax var dags att tömma sig.
Sa till syrran, som var chaufför, att jag inte kunde sitta kvar i bilen. Jag var tvungen att gå hem i förväg för nu började det bli brått.

Jag sicksackade mellan bilarna tills jag kom fram till vår ena hage. Då genade jag över den för snabbaste vägen till toan.
Jag var tacksam för att jag tagit på mig mina varma höga vinterstövlar för det var rejält med snö att pulsa i.

När jag lastat av mig min påse och tömt blåsan gick jag ut för att ge djuren hö och ensilage. Var bara tvungen att hämta kameran.


Volvon närmast är min kära mams bil. Den parkerade hon lite försiktigt i diket när hon kom hem.

I bakgrunden syns en del av bilköerna. Den hitersta körbanan stod still i ca fem timmar. De fick vänta länge på att komma någonstans. Den andra rörde sig några meter i timmen.
Runt sextiden på kvällen släppte äntligen trafiken.


Vi har fått ca 20cm med snö idag och det snöar än.
Två stycken som är lika glada över snön som jag är Bamse och Kate.
Den gamle Bamsegubben blir som en unghund när snön kommer. Han busar och leker, släpar Kate genom drivorna och struntar fullkomligt i att hon inte vill åka kana på rygg efter honom. Han älskar snön och då är det väl klart att hon också gör det.?.

1 kommentar:

josefin sa...

Haha Bamse e goo, Troy bryr sig inte men Valle blir överlycklig hoppar och skuttar =)
Härliga köbilder....