måndag 1 november 2010

Varför ser bara mitt hem kamouflerat ut???

Jag förundras många gånger över folks hem. Många av mina vänner har både hundar och katter. Varje gång jag kommer hem till dem så är jag helt fascinerad av deras golv, väggar, möbler etc.
Man kan se dem!!

Jag frågar dem hur ofta de städar för att hålla det så rent. De måste ju ligga i som små blå. De har ju djur som bor inne, precis som jag.
’Tja, en gång i veckan ungefär’, brukar svaret oftast bli.
EN GÅNG I VECKAN???

Om jag bara dammsög eller torkade golven en gång i veckan hade jag inte kunnat vara säker på att det var mitt eget hem jag klev in i.

Mina hundar måste vara extrema när det kommer till att dra in smuts i huset. Jag har en konstant beläggning av grus, sand och lera på mitt golv.

Det har gått så långt att jag inte är helt säker på att det bara är hundarna och katterna som drar in skiten.?.?.

Börjar banne mig misstänka att huset blivit ’självnerskitande’.

Kliver glatt upp ur sängen på morgonen efter en storstädning där golven blivit både dammsugna och våttorkade.
Tassar ner i köket för att barfota trippa runt i mitt nystädade kök och koka en kopp te.
Halvvägs ner i trappen börjar ’fotpeelingen’. På något konstigt sett har det uppenbarat sig sand i trappen.
-’Hmm??, underligt.’
Fortsätter ner till hallen och där övergår sanden till smågrus!!
Kliar mig fundersamt i huvudet och undrar hur detta gått till. Väl inne i köket trampar jag på singel och makadam!!

Muttrar ilsket över hundar som drar in en massa skit. Hundarna står brevid mig och ser ut som oskyldiga små lamm som ALDRIG skulle dra med sig nåt in.

T.o.m när hundarna badats, golven blivit storstädade och allt annat skett som hör en storstädning till, så blir resultatet likt förbaskat det samma.

Hur fasen går det till???

I våras målade vi om hallen och köket. Det BLEV ljusa väggar just då.
Nu är de kamouflagemönstrade.
Det är bruna, gröna och röda prickar på dem.
Far över dem med rengöring titt som tätt men vad hjälper det när de snart blivit kamouflerade igen?

När Kate löper har jag upptäckt att de röda prickarna inte bara hamnar på golv och väggar. De hamnar även i taket!!!
Kan inte fatta hur hon lyckas skvätta blod ända upp i taket.
Det är 2,50 i takhöjd här!!!


Är det bara mina hundar som är fenomenala på att dra in halva gården i huset.
Om inte… varför syns det inte hemma hos någon annan??

Varför ser jag aldrig röda, gröna och brunt kamouflerade väggar och möbler hos andra hund- och kattägare?

3 kommentarer:

Michaela sa...

Vad skönt att det inte bara är jag som kan erkänna att det alltid ser ut som en sand/grus/lerlåda hemma hos sig. Och när det inte är sand/grus/lera/blod(löp) så är det fällperiod.... Gahhh..

Jag avskyr att städa och torka golven gör jag inte alltför ofta men dammsuger eller sopar golven gör jag MINST 1 gång om dagen... Vi har stängt av lägenheten så hundarna är faktiskt bara i hallen och köket men ändå så är det hundhår i heeela lägenheten. Fascinerande :P

Vi kommer ner till västkusten under jul och eventuellt så kan vi möjligtvis komma förbi om du är hemma. Förmodligen annandag jul om det är hyfsat väder. Vi får höras närmare :)

Kyllikki sa...

Så ser det ut hos mig också med 4 hundar(för närvarande 5)
men hellre skitiga golv och änglatofflor överallt än ett tomt hem utan hundar!

Fanny sa...

Hahaha, vilket underbart inlägg! *skrattar gott* Hur sjutton går det till? *ser framför mig hur löpande vovven putar upp rumpan mot taket och PRESSAR så hårt att det skvätter blod 2,5 meter upp i taket* :D