tisdag 19 juli 2011

Gangszther på Arabhästutställning

För 11 år sedan föddes Gangszther, även kallad Galne Gunnar.
Det är min Gizma som är mamma till honom.

Jag minns fortfarande hur jag satt på jobbet och förde in beställningar på datan när telefonen ringde. Det var min syster som ringde och sa att det stod ett rådjur bland hästarna fast det var inget rådjur.

Kunde först inte fatta vad hon menade med att det var ett rådjur fast ändå inte ett rådjur.

Till slut ramlade poletten ner.
Gizma hade fölat. Hon var beräknad till min födelsedag men hon satte igång tio dagar tidigare.

Det var en liten Gangszther som stod i hagen.
Idag är han stora grabben och bor hos Yvonne.

I söndags 17/7-11 var de med på sin första utställning tillsammans.
De vann sin klass!!!
Snacka om att vi var stolta!
Visst är han vacker, min Galne Gunnar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja han är riktigt fin,grattis till vinsten vad roligt../ Isa