lördag 16 juli 2011

Kattbett och Rövavvänjning?

Igår kväll blev jag av misstag biten i fingret av Kurt. Jag räckte fram en bit korv till honom och jag vet att han är väldigt glupsk när det handlar om korv.
Trots den vetskapen så, istället för att titta på honom, tittar jag på filmen.

Så det blev ett ordentligt kax i mitt pekfinger. En tand gick in på fingrets undersida in till benet och den andra gick in vid nageln.

Nej det är inte skönt.

Påminner lite om "ET phone home".
Pekfingret på vänsterhanden är dubbelt så stort som det på högra handen.

Ringde idag till sjukvårdsupplysningen eftersom fingret var väldigt svullet och ömt. Fick order på att åka raka vägen till närakuten.

Mams kom och hämtade upp mig och vi for in till sjukhuset.
Där får man snällt betala 300kr i kassan och sen får man vänta i ca 1½ timme. Inte det längsta jag väntat där iof.

I väntrummet satt jag och läste div. tidningar och efter att ha plöjt igenom inredningstidningarna så plockade jag upp tidningen 'Doktorn'.
En tidning som tydligen hör till de mest lästa inom sjukvården.

Bläddrar lite slött i tidningen och helt plötsligt får jag syn på en rubrik som inte gick att missa.
Var tvungen att fråga mams om jag hade mer än vanligt fel på synen men hon intygade att jag läst rätt.
Vi fick oss ett gott skratt där under vår väntan.

Till slut blev jag inropad för att sen få vänta i ca 1½ timma igen. En sköterska kom in och stack mig i fingret för en snabbsänka men sen var det väntan som gällde.

När det äntligen kommer in en läkare så är det en lång tanig sak. Att skaka hand med honom var som att ta i en död ål. Torr men kall.

Han skrev ut ett recept på en rejäl hästkur med antibiotika efter att han frågat om min katt har rabies.
NEJ! Han har förbanne mig ingen rabies.

Vidare hänvisade han mig till vårdcentralen på måndag eller tisdag där de ska få äran att öppna upp fingret.


300kr för träsmak, rövavvänjning och en död fisk.
Tja, också ett sett att spendera pengar och en lördagseftermiddag.

1 kommentar:

Jenny sa...

Usch, stackars ditt "ET-finger"... :((
Men allvarligt Jenny....läste du om rövavvänjningen? Var det riktat till homos eller? *AS-garvar bara för det då!*

Jisses...du är då med om allt! Nästa gång vill jag vara ditt följe, för det händer alltid roliga (OCH i och för sej, mindre roliga..) saker i din närhet. Tack för ett gott skratt mitt i eländet!
Ingen mer korv till katten nu under filmvisning!

Kram på dej!
Jenny