lördag 2 juli 2011

Mina prinsar på promenad

När jag kom hem från jobbet i morse ville jag inget hellre än att bara få ligga på soffan och slumra/sova en stund.
Det tyckte Tim var en urusel idé. Han hade ju sovit heeela natten och hade nu fullt av energi.

Jaja, bara att ge sig ut på en promenad. Tog bara Tim med mig så han skulle få sniffa runt ifred utan att lockas till hyss av de stora hundarna.
Nu blev vi inte ensamma på promenaden i alla fall. När vi var på väg upp för backen kom Bengt stormande efter oss.
Han skulle minsann med på promenaden han också.
Så fort vi stannade till lite för att Tim skulle få sniffa eller göra sina behov så bredde Bengt ut sig på backen. Var det paus så var det. Dem tar man liggande.
När Tim sniffat runt lite gick han och la sig hos Bengt. Tack & lov att katten äntligen accepterat valpen. För bara några dagar sen julade han upp lillen så fort han kom i närheten. Har tappat räkningen på hur många gånger Bengt sopat omkull Tim. Tim har iaf lärt sig att man inte rusar efter katter hur som helst för det kan göra rejält ont.
När vi gick förbi grannen med Shettisstuteri fick Tim syn på nåt.
Vad?
Jo, dessa.
Bengt tog en paus.
Inne i skogen igen höll de ihop...
... tills Tim hittade nåt som han var tvungen att undersöka.

Bengt tog en paus.
Det var tråkigt att vänta in matte. Hon stannade hela tiden för att fotografera.
När matte äntlgen kom ut på vägen fick Tim bråttom. Han var trött och ville hem.
NU ska jag lägga mig på soffan.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du verkar ha fått tag på en toppen go liten valp,han blir nog bra när han mognat,jättefina bilder, ha de bra Isa

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Tack för dina fina rader i min blogg, alltid lika roligt när någon ny tittar in och man kommer vidare i bloggvärlden. Så stor lille Tim har blivit, de går så fort, var själv och hälsade på dom små liven när de var ca 5 veckor och guu så söta dom var.
Hit kikar jag garanterat in igen
Ha det fint!
Sanna