tisdag 28 juni 2011

Växer så det knakar...

Idag har det varit en lugn & skön dag. Ingen stress någonstans.

På kvällen när jag och lillebror satte oss i trädgården för att grilla och äta en bit mat kom min GoaMoa ner. Hon ville leka kull med hundarna (har ingen aning om hur det går till men enligt henne går det alldeles utmärkt) och gosa med dem alla tre.
Ena stunden rusade de runt alla fyra som galningar och i nästa stunde krälade de runt på backen i en stor hög. T.o.m gamle Bamse är med i lekarna. Det tog 'bara' 8 år men äntligen har han accepterat Moa.
Kate hon tar det mesta med ro nuförtiden. Tim får t.o.m slita och dra i henne utan att hon gör slarvsylta av honom. Han ingår så mycket i hennes flock nu att hon även skyddar honom när det är nåt som blir lite otäckt. Inget av det trodde jag faktiskt om henne. Hon som helst hade önskat alla valpar åt fanders. 
Tim växer som sagt så det knakar. Hyss hittar han på i en rasande fart.
Här tuggar han otroligt nog på en pinne och inte nån av mina krukor, som helt plötsligt ligger utspridda över hela trädgården.
Tyvärr blev denna bilden oskarp som attan. Jag höll på att joxa med inställningarna på kameran.
Tim har lyckats få igång gamle Bamse rejält. De har så otroligt roligt ihop. Nu börjar jag känna igen min gamle valpälskande Dumdum.
Visst är han söt min lille fis.
Som han vuxit sen han kom hit för ca tre veckor sedan.
Det går alldeles fort. Funderar fortfarande på om det skulle funka att stoppa i honom lite 'Stopp & Väx'.?.

1 kommentar:

Jenny sa...

Bedårande bild, den där sista...man smälter som en glass i juli!

Kramis till dej och vovvarna!