torsdag 16 juni 2011

Accepterad

Nu har de två äldre hundarna bestämt sig för att gilla läget.
Den där plågoanden är här för att stanna.
Under viss protest så får Tim nu låna Bamse's leksaker. De t.o.m leker tillsammans nu, när gammelgubben bestämmer det förstås.
Kate har också förlikat sig med att han ska bli kvar här. Tydligen så gäller mattes ord.?.

Han får sova hos Kate och hon har även börjat tvätta honom. Att han inte vill bli tvättad skiter hon i. 'Småpojkar är skitgrisar och därmed konstant skitiga.'
'LIGG STILL UNGE!!!'


Hur är det med hans hyss då?
Jodå, han kommer på nya varje dag. Har matte sagt NEJ så gör han inte om det (inom den timman iaf) utan hittar så snällt på et nytt istället.

Han har en förkärlek till skor.
Härom dagen hade han lyckats med ett konststycke som jag fortfarande inte begriper hur han lyckades med.

Såg genom fönstret att lantbrevbäraren kom. Jag klev ut i hallen för att stoppa fötterna i stövlarna.
'Hmm, Bara En stövel... TIM!!!'
Hittade den saknade stöveln i köket.
Gick ut och hämtade posten.
När jag kom in fick jag en känsla av att det var nåt som inte stämde. Kunde inte begripa vad det var.
Klev ur stövlarna och skulle ta på mig mina tofflor. Bara en toffla!
'TIM'
Av nån anledning slängde jag ett öga på skostället.
'Jaha, han har snott fler skor den lille rackarn.'

Tim satt framför mig i hallen och såg SÅÅ oskyldig ut. Jo, tjena... Han? Oskyldig?? Inte en chans.

Började leta efter min försvunna toffla. Ingen i köket, ingen på kontoret? Bara vardagsrummet kvar, resten av rummen satt det grindar för.

I vardagsrummet, mitt på stora mattan, ligger EN HÖG med skor!?!

'Men? Hur? När?'
När sjutton har han lyckats bära allt in dit? Utan att jag märkt det dessutom.?.

Inget konstigt med en valp som själ skor. Inte alls.
Det konstiga var att han bara tagit EN sko av varje par!?!?!

Jag blir inte riktigt klok på den här lille herrn.
Han tuggar inte på dem iaf. Mer än Crocsen vill säga. Det är tydligen go stuns i dem för en mun full med valptänder.

Naturligtvis hittar han på en massa annat också.
I min väska som jag alltid har med när vi är ute på träningar & tävlingar låg det ett paket Mariekex. Jag tog gamle Bamse på bar gärning när han stod med huvudet ner i väskan och smaskade i sig kexen.
Jaja, gamle man. Det är väl dags nu, efter 11 år, att börja stjäla saker ur mattes väska.

Det konstiga, och det som gjorde mig lite nervös, var att när jag skulle rensa ur väskan så var själva paketet borta. Bara en lite remsa fanns kvar av det.

'Herregud!! Den gamle stofilen har väl inte ätit upp paketet också?' 

Det hade han INTE.
Det var nån annan som hade tagit det. Nån som hade skitkul med det.
Tänk att det kan vara så roligt med nåt bara för att det prasslar?

Inga kommentarer: