lördag 11 juni 2011

Lekt med foton...

Ja, idag har det inte blivit nåt vettigt gjort.
Har spenderat halva dagen i sängen föratt varva ner kroppen lite.

Gick i eftermiddags ut på en kort promenad med hundarna. Tog med mig kamerar och det större objektivet.
Åh, vad jag avskyr det jävla objektivet!!!
När den känner för det så låser den hela kameran. Så lagom roligt när man har ett kanonkort på G.
Trycker ner knappen och *kl*??? Vadå *kl*?
Det ska låta *KLICK*!


Lagom irriterad som jag var när jag kom in igen så tömde jag kameran. Hade iaf fått några bra kort, på Kate.
Linslusen nummer #1.
Ska man ta kort på något så kan man räkna med att precis innan man ska till att knäppa så stårt det en hund mitt i alltihop. Jaja, tur man är van.

Satte mig efteråt och lekte med scrapprogrammet. Finns massa kul man kan göra med det om man inte känner för att scrappa.

Har testat vad som händer när man gör lite si här och lite så där.
Här nedan är resultaten.
Detta kortet på min Dumdum blev jag riktigt glad i. Om ni klickar på kortet så ser ni tydligare de lite skumma yttre konturerna på honom. Bakgrunden blev också lite bubblig.
Kommer inte ihåg hur fasen jag lyckades med detta men jag vet iaf vart jag var inne och tryckte.
(tror jag)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, vad snygga! 2, 5 och sista blev mina favoriter!
Jag kom inte i dag...men det märkte du nog. Hela förmiddagen sov jag och början på eftermiddagen intogs det piller av varierande kulör och form för att KOMMA i form!
Hoppas din kropp slutar bråka fort med dej denna omgången. Jäkla skitkroppar vi har.. :((
Vi tar en fika en dag när vi båda är pigga för det är vi nog snart igen. "Ont krut förgås ju inte så lätt", som Mamma alltid sa...Haha!
Ömka hjälper inte...det har ju du och jag konstaterat förr.
Kram på dej och krama en valp....det hjälper!
Jenny

Unknown sa...

Härliga bilder du tar och vilken underbart söt lite busvalp du har skaffat dej,tråkigt att kroppen bråkar men du blir väl snart piggare ha de gott/ Isa